Neler Yaşandı?

Dünyada başlayan COVID 19 salgınının pandemiye dönüşmesiyle GAMA içinde çalışma ortam ve şartlarının düzenlenmesi gündemimize geldi.

İlk iş olarak kriz yönetim kurulunu konu ile ilgili uzman personelden oluşan yönetsel birimi oluşturduk. Birbirini izleyen önemli kararlar almak zorunda kaldık. Yönetimsel ve güncel yürütmenin düzenlenmesi için işbaşı yapıldı. İlk kararımız salgının hayati öneme haiz olduğu ve doğru yönetilmesi gerektiği oldu. Yönetim Kurulu’na güncel verileri sunduk. Yönetim Kurulu son derece hızlı ve özverili davranarak uzaktan çalışma programını başlattı. Bunun altını çizmek istiyorum;GAMA Türkiye’de ilk aksiyon alan kurumlardan biri oldu. Bu yüzden adıma Yönetim Kurulu’na minnettarım.

Kriz Yönetim Kurulu son derece reaksiyonel davranarak birçok rasyonel karar aldı. Şu anda şirket bünyesinde oluşturulan ve uygulamaya konulan tüm kurallar determine edilerek dahagüvenli çalışma ve yaşam ortamlarını yarattı. Bu kurallar sonuçları hiçbir vaka ve sorun yaşanmaması olarak yorumlarsak doğru işler yapıldığını paylaşmak bizin için ayrı bir keyif oldu.

Yazının başlığı “NELER YAŞANDI” idi ama mesleki sorumluluk gereği birkaç öneri yapmadan geçemeyeceğim.

CORONA günlerinde virüsün yaşamımıza kattığı korunma disiplini iki ana kompanenten oluşuyor.

İlki; Maske kullanımı,
Sosyal Mesafeyi Korumak;
Kişisel Hijyen Kurallarına Uymak,

İkincisi ise; Olası virüs bulaşmalarında bizi koruyacak olan vücudumuza yaptığımız yatırım yani immuniteyi nasıl arttıracağımız ve en önemlisi nasıl koruyacağımızın ipuçları ise,

  • Günlük yeterli miktarda su tüketmek (2 lt yeterlidir)
  • Planlanmış fiziki aktivite; ki bu haftada 3 günden az olmamak kaydıyla ve 30 dakikadan kısa olmamak üzere bir zaman dilimine yayılmış yaş, kilo, cinsiyet gibi birçok katmanı olan spor alışkanlığının geliştirilmesidir.
  • Düzgün beslenme, yüksek protein, yağ ve karbonhidratlardan oluşan yüksek oranda sebze ve yeşillik içeren günlük diyettir.
  • Uyku; erken yatıp, erken kalkmayı içeren en az 7, en çok 8 saatlik bölünmemiş uyku periyodudur.
  • Vitamin alımı; özellikle Vitamin D için gün içerisinde sabah saatlerinde 10:00 ila 11:00 akşam 16:00 ile 17:00 saatleri içerisinde 15 dakikalık güneş alımı yeterli olacaktır. Cildimizin daha ince olduğu boyun bölgesi ve kol içlerinin açıkta bırakılması önemlidir. Güneş alımının SEROTONİN salınımını artırdığını unutmamalı. Serotonin bugünlerde yaşanmış olan korku ve korkuların kristalleşmesi ile oluşan kaygı ve kaygı bozukluklarının elimine edilmesinde büyük rol oynar.
  • Alkol alımı, sigara kullanımı ve şeker kullanımına mutlaka sınır getirilmelidir. Sağlıklı günler dilerim.
    Dr. ÖMÜR HİÇDÖNMEZ